Terug
FOTOS 3x-1

Toernooi Rheine weer groot succes voor De Dinkel

DENEKAMP - Het 31e Internationale Rheine Freistiltreffen in het weekend van 13-14 juni was weer een groot feest voor de Dinkelselectie. Een weekend lang zwemmen in het 25m buitenbad in Rheine, slapen in de Dinkeltenten en een grote bak gezelligheid, meer dan genoeg ingrediënten voor een geslaagd weekend. Iedereen was dan ook zeer goed gemutst. Een enkele overtrekkende regenbui kon daar niets aan veranderen.

De redactie van dit blad |

Met een vol programma en de mogelijkheid om op de sprintafstanden finales te zwemmen gingen de zwemmers er vol in. En dat leidde tot mooie tijden en de nodige medailles.  Wie ging er met een of meer medailles naar huis? Goud: Laurie (2x), Mattea (2x), Mika, Jelle, Eline (3x), Luuk (5x) en Mila (2x)  Zilver: Laurie, Laurien, Mattea, Mika, Anouk, Maurice en Luuk Brons: Laurie, Claire, Guus, Laurien, Mattea, Imke en Mila (2x) Op de sprintafstanden kwamen heel veel Dinkelzwemmers in actie. Laurien en Luuk wisten beiden de 50m vlinderslag te winnen, Laurie werd 4e en Maurice 5e. Op de 50m rugslag werd Luuk 1e en Mika 3e. Jelle werd 5e op de 50m schoolslag. En Luuk wist ook de 50m vrije slag te winnen. Laurien haalde een 5e plaats bij de dames.  Ook bij de estafettes liet De Dinkel van zich horen. Met een 1e en 3e plaats op de 4x50m vrije slag gemengd en een 2e plaats op de 4x50m wisselslag gemengd werd ook hier het nodige eremetaal mee naar Denekamp genomen. Al dat Dinkelgeweld zorgde ook voor 36 nieuwe persoonlijke records. Sammie kreeg het PR van het weekend voor haar tijd op de 100m vlinderslag. Met dank aan de trainers, klokkers, kookouders en tentteam, die dit weekend weer mogelijk gemaakt hebben!