Door het oog van de trainer
Van opbouwen naar doorbouwen!
ALMELO - Mijn tweede seizoen als hoofdtrainer van PH Almelo zit erop. Een seizoen dat anders verliep dan het eerste. Vorig jaar waren we vooral bezig met bouwen. Een nieuwe trainer, een jonge groep, nieuwe afspraken en een nieuwe manier van werken. Er was ruimte om te ontwikkelen, fouten te maken en elkaar beter te leren kennen. We eindigden als zesde en ik schreef toen dat het fundament voor nieuwe successen was gelegd. Maar een fundament leggen is slechts één ding. Dit seizoen was ik vooral benieuwd of dat fundament sterk genoeg was om een volgende stap te zetten. Zouden we de lessen van vorig jaar meenemen? Zouden spelers zich verder ontwikkelen? En hoe zou deze groep omgaan met de verwachtingen die langzaam begonnen te groeien? Na het opbouwjaar volgde het doorbouwjaar. Tenminste, zo keek ik er vooraf naar.