Column Guido Tijman
Hup Holland Hup
COLUMN - Na de verloren ‘uitzwaaiwedstrijd’, de matige oefenwedstrijd tegen Oezbekistan en het gelijkspel tegen de Japanners vierde het cynisme weer hoogtij. De leeuw stond in zijn hempie, het Nederlands elftal kon de koffers vast pakken en Koeman moest met pensioen. Er zijn tenslotte nog zo’n 18 miljoen bondscoaches die het allemaal beter weten. Zo ook toen Koeman het zaterdag waagde om Summerville eruit te halen voor Brobbey. Zaterdagavond 19.00 uur. Tropische temperaturen. Een perfecte opmaat voor een topweekend. Maar we gingen met z’n allen klagend, brommend en terpentinezeikend het weekend in. Wat nøhlen, wat nøhlen. Als je nog geen zonnesteek had, dan kreeg je het wel aan de gemiddelde proattafel. Foi.