Terug
nuts

Leerlingen Nutsschool Oldenzaal strijden voor winst in de E-waste Race

OLDENZAAL – De leerlingen van groep 7 van de Nutsschool in Oldenzaal zijn druk bezig met de laatste dagen van de E-waste Race. Tijdens deze landelijke wedstrijd zamelen scholen oude, elektrische apparaten in om recycling te stimuleren en mensen bewust te maken van het belang van hergebruik.

Veel huishoudens hebben nog ongebruikte elektronische apparaten liggen, zoals oude mobiele telefoons, opladers, kabels, toetsenborden, afstandsbedieningen of andere apparaten met een stekker, batterij of accu. Deze apparaten bevatten waardevolle materialen die opnieuw gebruikt kunnen worden als ze op de juiste manier worden gerecycled.

De actie van de Nutsschool loopt nog tot woensdag 24 juni 17.00 uur. De leerlingen doen volop mee in de strijd om de eindoverwinning en kunnen daarbij alle hulp goed gebruiken.

Heeft u thuis nog oude elektrische apparaten liggen? Lever ze dan in bij de Nutsschool voor Basisonderwijs, Hengelosestraat 31 in Oldenzaal en help de leerlingen én het milieu een handje.