gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terug
177560150dc3a0f9fb3c1790f14593d2.jpg

Inzicht in je bedrijf - Stuur je op cijfers of gevoel?

GEESTEREN - Hoe neem je als ondernemer belangrijke beslissingen in je bedrijf? Vertrouw je op cijfers en data of volg je je eigen inzichten, ervaring en intuïtie? Over die vraag staken donderdag 27 maart zo’n zestig ondernemers in zaal Kottink in Geesteren de koppen bij elkaar.

Redactie |
BGT Caf 27 maart

De BGT (ondernemersvereniging voor de gemeente Tubbergen) organiseert regelmatig BGT-cafés met prikkelende thema’s voor ondernemers. Deze keer was Roy Kuipers van Trendata en New Media er als gastspreker. Hij liet zien hoe Trendata met zelfgebouwde AI (kunstmatige intelligentie) allerlei data vertaalt naar trends in aankoopgedrag.
 
Maar hoe werkt dat in de praktijk?

Hoe maken BGT-ondernemers hun keuzes? Gaan ze af op cijfers of vertrouwen ze vooral op hun gevoel? Dat was de insteek van het gesprek dat Rifka Schepers leidde met een panel van lokale ondernemers: Martijn Lammerink (Lammerink Constructiewerken en Matel Metaal), Marcel Kamphuis (Kamphuis Sloopwerken en Asbestsanering en Omgekeerd Bouwen), Herbert Koopmans (Koopmans Bakkerij Patisserie en Chocolaterie) en Kim Masselink (OWK en Faam). Met de nodige humor en relativering deelden zij hoe zij ondernemen: ja, cijfers spelen zeker een rol, maar uiteindelijk draait het vooral om ervaring, mensenkennis en goed contact met klanten.

Rifka Schepers vatte het mooi samen: “Als ik voor de start van zo’n BGT-café de zaal in kijk, zie ik de motor van onze lokale economie: ondernemers die zorgen voor bedrijvigheid, innovatie, werkgelegenheid en leefbaarheid in de gemeente Tubbergen. Behoorlijk indrukwekkend, als je er over nadenkt. Maar de grap is, dat je daar dus niks van merkt. Zelfs als we praten over inhoudelijke thema’s en bedrijfsvoering, blijft de sfeer heel ontspannen. Bijna terloops. Terwijl er toch heel wat uitgewisseld wordt.”

Wat maakt een netwerk sterk?

“Is dat typisch Twents? Of 'Tubbigs'? Is dat de setting die het bestuur en de commissies van de BGT zo mooi weten te raken? Want zelfs de grote BGT-bijeenkomsten met honderden gasten voelen als een gezellig onderonsje. Eentje waar ik me als kleine zzp'er ook bijzonder welkom voel. Hoe ze het doen? Ik weet het niet. Maar dit netwerk werkt. En ik hou er van!”


BGT-lid en communicatie-adviseur Rifka Schepers uit Vasse.
3a912bfaa3b1f41ca2102d8e97526180.jpg
4d4dcb6fad652f937c7e941ac6fd3587.jpg
6a6a0fd1f52e3d46e90e50d74c1f1760.jpg
f69aa29b5be8d60ae97a5e42bc062a90.jpg