Zakelijk

Ard Wessels over nieuw concept: “Moeten het contact met klanten niet verliezen”

Wessels Mode toont creativiteit met THUISwinkelen

RIJSSEN – Wessels Mode in Rijssen komt met een nieuw concept, nu zij tijdelijk de winkeldeuren moeten sluiten. Ondanks dat er via de webshop besteld kan worden, komen zij met een nieuwe vorm, genaamd THUISwinkelen. Ard Wessels baalt dat de coronamaatregelen zo snel zijn doorgevoerd, maar begrijpt het wel.

“Ik had er ergens natuurlijk wel rekening mee gehouden, maar ik had gehoopt dat het pas in januari zou gebeuren. In december heb je normaal voor Kerst wel een seizoenspiek, anders hadden we nu nog twee weken door kunnen draaien. Dat was voor ons handiger geweest. Toen de kogel definitief door de kerk ging, moest ik wel even twee keer slikken”, zegt Ard.

THUISwinkelen
Nu de klanten niet meer naar de winkel mogen komen, heeft Wessels Mode een nieuwe vorm van thuis shoppen. “In onze elektrische Vito bus kunnen wij met een grote selectie mooie kleding naar je toekomen”, zegt Ard. Het enige wat de klant moet doen is een afspraak maken via telefoon (0548-541569) of mail (webshop@wesselsmode.nl).

“Je kunt persoonlijk je wensen aangeven en door wie je graag geholpen wil worden. Onze mode adviseur komt dan met onze bus op de door jouw gewenste tijd naar je toe. De gewenste items kunnen eventueel door de klant uit de bus worden gehaald en binnen worden gepast. In dat geval blijft onze medewerker dus buiten. Indien gewenst kan onze mode adviseur in huis ook de selectie presenteren. Lekker thuis shoppen en passen en toch het advies krijgen van onze medewerkers. Mooi toch?”, gaat Ard verder.

Nieuw concept
“Wij zitten nu in de situatie dat we geen mensen in de winkel mogen ontvangen. Dat begrijp ik heel goed, maar we mogen de klanten ook niet ontvangen voor de winkel, zoals bouwmarkten dat wel mogen. Daarom moesten we zoeken naar andere mogelijkheden”, zegt Ard. “Toen kwamen wij op het idee om onze mode adviseurs langs de mensen thuis te laten gaan. Mensen vinden het advies prettig, dus ik dacht bij mezelf: Als de mensen niet in de winkel mogen komen, komen wij 1 op 1 bij de mensen thuis. En daarnaast past het heel erg goed in ons concept.”

Toekomst
Ard houdt er rekening mee dat in de toekomst mogelijk een blijvend concept is. “Wij bedienen natuurlijk een brede groep mensen en daar zijn ook mensen bij die weinig bezoek krijgen. Die mensen vinden het ook fijn om bezocht te worden”, vervolgt Ard, die zich houdt aan de coronamaatregelen.

“Uiteraard geldt de strikte voorwaarde dat zowel onze adviseur als de klant gezond zijn en geen klachten hebben. Bovendien is voor beide een mondkapje verplicht. In eerste instantie gaan wij deze service aanbieden binnen een straal van 20 km vanaf onze winkel. Rijssen en directe omgeving en anders kijken we in overleg wat er mogelijk is.”

Positieve reacties
Wessels Mode ontvangt veel positieve reacties, laat Ard weten. “Natuurlijk zijn er altijd negatieve reacties, maar het gros van mensen vinden het juist leuk dat we het zo oplossen. We willen creatief zijn en dat is ook de insteek die ik heb. We moeten niet het contact verliezen met de klanten. Ook als we straks weer open mogen, moeten we nog in de gedachten van klanten blijven zitten. Ze moeten dan ook denken: We hebben kleding nodig, laten we naar Wessels Mode gaan.”