Zakelijk

Savannah over succesformule: “Denk doordat we een gemakkelijke website hebben”

Savannah Makkinga opent afhaalrestaurant in Vroomshoop

VROOMSHOOP – Sinds kort heeft Savannah Makkinga van Sushi Vroomshoop ook een afhaalrestaurant geopend. Hoewel veel horecaondernemers een zware tijd hebben, heeft Sushi Vroomshoop haar diensten juist uitgebreid.

“Ik vraag mezelf ook weleens af hoe het kan dat we zo succesvol zijn, maar ik denk dat het vooral komt doordat we een heel erg gemakkelijke website hebben om te bestellen. Je hoeft ons niet te bellen voor een bestelling en daarnaast bezorgen wij het altijd”, zegt Savannah, die altijd bereikbaar is. “Ik hoor vaak dat mensen alleen kunnen bestellen tussen 17:00 uur en 18.00 uur, dat hebben wij niet. Ik neem altijd op en je kan altijd bestellen.”

Bezorging
Volgens Savannah is het bezorgen echt een kracht van Sushi Vroomshoop. “In eerste instantie hadden we geen afhaalrestaurant, omdat we puur wilden kijken of de zaak wel ging lopen. Als je direct een pand huurt, zit je eraan vast. Nu we zien dat het echt succesvol is, hebben we besloten om een afhaalrestaurant te openen, dat werkt goed”, vervolgt Savannah. 

Open keuken
Niet alleen de bezorging is een voordeel. “We maken alles vers en we hebben een open keuken. Mensen kunnen nu zien dat we alles vers maken en ze kunnen zien hoe de sushi gerold en gesneden wordt. Ik denk dat mensen het leuk vinden om dat te zien”, zegt Savannah, die nog niet te ver in de toekomst wil kijken. “Ik heb wel een aantal plannen voor de toekomst, maar dat ga ik nu nog niet plannen. Wie weet wat er dan aan de hand is”, besluit de jonge onderneemster.

Eigen website
“Ik wil andere ondernemers trouwens ook een tip geven. Als je een eigen website hebt, mis je niets aan inkomsten. Als je onderdeel bent van Thuisbezorgd dan moet je een deel van de inkomsten afstaan. Als je een eigen website hebt, bespaar je die kosten en het is veel handiger. Je mist misschien wel een paar klanten, maar het is veel persoonlijker”, aldus Savannah.